Organisatie preventieadviseur bij opsplitsing bedrijf Bouw<->Hout
- Ons bouwbedrijf (met afdeling schrijnwerk), zijnde 1 BVBA is recent opgesplitst in 2 BVBA's, nl. BVBA Bouw + BVBA hout. Ik was reeds PA (niv 3) voor het bouwbedrijf. Als ik het goed voorheb (na info bij 2 externe PA niv 1), kan ik de rol van PA opnemen voor de 2 bedrijven, zonder een "gemeenschappelijke dienst IDPBW" aan te moeten vragen bij de FOD TWW, nu ik veronderstel dat er een economische en sociale samenhang is. Hout en bouw werken samen, er is 1 personeelsdienst, 1 arbeidsreglement, zaakvoerders zijn dezelfde bij beide bedrijven, het bouwbedrijf heeft meer dan 20 WN, het houtbedrijf 3 (en in principe kan ook de zaakvoerder hier PA zijn). De 2 bedrijf zijn wel elk op een andere locatie (een 5-tal km van elkaar).
- Mijn vraag:
-> Heb ik voorgaande goed voor? (we zouden volgende week beslissen of de zaakvoerder of ik PA zal zijn)
-> Stel dat ik overkoepelend PA voor de beide bedrijven op mij neem, hoe wordt dit praktisch dan best aangepakt. Mag alles (van bouw- en houtbedrijf) vervat zitten in 1 GPP/JAP/maandverslag? Hebben jullie hier tips omtrent de praktische aanpak?
Alvast bedankt!